Identyfikacja lokalu

Lokale gastronomiczne mają dzisiaj coraz wyższe standardy i jest to powiązane z wymogami klientów. Płacimy coraz więcej, a zatem pragniemy spędzać czas w coraz lepszych ustaleniach. Minęły już czasy, w których zatrzymywaliśmy się na obiad gdziekolwiek i te, kiedy to różnica w jakości potraw w poszczególnych lokalach nie była wcale duża.

Dzisiaj jakość od jakości może się różnić na prawdę dużo, a przepaść między poszczególnymi lokalami jest dosłownie trudna do opisania. Zwykle najlepiej zjemy tam, gdzie jest także ładnie i właśnie to skojarzenie sprawia, że lokale gastronomiczne coraz więcej pieniędzy inwestują w reklamę. Pragną także inwestować w wystrój, bo jak idealnie wiadomo, najpierw przyciągają wyglądem, a następnie zatrzymują swoim charakterem i ofertą. Projekt lokalu gastronomicznego jest pierwszym krokiem w celu wypromowania danego miejsca. Nie może być to projekt przypadkowy i całkiem dobrze też, aby nie korzystał z rozwiązań wykorzystanych w innych miejscach i nie kojarzył się z innymi restauracjami lub sieciami gastronomicznymi. Każdy punkt powinien mieć indywidualny charakter, chyba że powinno się do sieci, ale w sytuacji prywatnych lokali mamy do czynienia zwykle z jednostkowymi punktami, a one muszą się cechować wyznacznikami niepodobnymi do konkurencji. Projektowanie identyfikacji wizualnej warto rozpocząć od researchu na rynku i sprawdzić, czego nie ma w okolicy, co mogłoby zainteresować potencjalnych klientów i jaki charakter miejsc cieszy się do tej pory największym uznaniem. Na pewno warto celować w unikalność, bo ona w każdej sytuacji się obroni. Przeciwnie wygląda projektowanie biur Warszawa, bo biura, w szczególności te, w których nie przyjmuje się na co dzień klientów albo przejmuje i w niewielkim zakresie, mogą być do siebie bardzo podobne czy to układem pomieszczeń, wielkością, czy takimi charakterystycznymi szczegółami jak np logo w widocznym miejscu, ale reszta nie będzie miała aż tak dużego znaczenia. Lokal gastronomiczny musi być jednakże jedyny w swoim rodzaju i głównie przywodzić na myśl pozytywne skojarzenia.

Zobacz także: identyfikacja wizualna firmy.