W dobie kryzysu wiele firma zastanawia się, jak zwiększyć sprzedaż. Pomimo tego, że sytuacja na rynku nie jest lekka, istnieje parę możliwości na to, ażeby zatrzymać dzisiejszych klientów i przyciągnąć zupełnie nowych. Choć pozyskiwanie klientów nie jest łatwe i może być kosztowne, warto wydać firmowe środki finansowe na to, aby wróciły do nas w postaci nowych zamówień.
Jak pozyskiwać nowych klientów? Można organizować akcje promocyjne w social media. Oferować klientom jakiś produkt bezpłatnie, by później wrócili po inne produkty i chcieli za nie zapłacić. Dla właścicieli dużych firm może się to wcale nie okazać tak efektywne, jakby tego chcieli. I poszukują klientów na w całości innym kierunku. Wynajmują call center, które pozyskuje dla nich leady. Przy zastosowaniu technik telemarketingu pracownicy call center dzwonią do ewentualnych zainteresowanych i oferują im dokładnie określone produkty. Zajmują się również badaniem ich potrzeb zakupowych. Jeżeli już są zbieżne, co najmniej częściowo z ofertą firmy, kontakty do takich osób przekazywane są handlowcom, którzy zajmują się przedstawianiem oferty. Inną metodą na pozyskanie klientów i nawiązanie nowych relacji biznesowych jest cold mailing. To technika pokrewna z tym, co prezentuje telemarketing i polega na tym, że wysyła się spersonalizowane maile do potencjalnych odbiorców. Zadaniem takiej kampanii reklamowej jest nawiązanie w całości nowych relacji handlowych, czy biznesowych. Zwykle najprościej mówiąc celem cold mailingu jest sprzedaż jakiejś usługi lub produktu. Zimny mail jest pierwszą próbą kontaktu z nowym klientem, zatem ważne jest, by w prawidłowy sposób sformułować taką wiadomość. W zgodzie z prawem takie e-maile wolno wysyłać wyłącznie do osób, których adresy e-mail pozyskało się w legalny sposób. Taki mail nie zawiera w sobie dokładnie określonej oferty. Jest wyłącznie próbą nawiązania relacji i pytaniem o to, czy ktoś chce taką ofertę otrzymać. Cold mailing i telemarketing to dwie najpopularniejsze i jednocześnie najtańsze formy pozyskiwania nowych klientów.
Dodatkowe informacje: techniki sprzedaży.