Z racji tego, że kalendarze są tak tanie, gwarantują znakomity zwrot z inwestycji. Wystarczy kilka sprzedaży, by czerpać zyski z marketingu kalendarzowego – a jeżeli wydrukujesz atrakcyjny notes kalendarz i dostarczysz go do należycie dobranej grupy odbiorców, przyniesie to wiele profitów.
Skuteczna reklama.
Kalendarze mają znaczenie i są doceniane. Nie są następną ulotką reklamową wrzucaną do skrzynek pocztowych klientów ani nachalną rozmową handlową – to produkty, za które ludzie płacą bardzo duże pieniądze. Drukując kalendarze, które można podarować odbiorcom, tworzysz prezenty, z których mogą się cieszyć. Właściwie każdy korzysta z kalendarzy, by pamiętać o istotnych datach i wydarzeniach, a ponieważ kalendarze są przydatne, klienci będą je eksponować. Wielu z nich będzie się do nich codziennie odwoływać, dzięki czemu będą mieli kontakt z Twoją firmą codziennie w roku. Świetnie wytworzony kalendarz z notatnikiem pomaga nawiązać kontakt z klientami. Kalendarze powinny nie tylko prezentować produkty i usługi, niemniej jednak również zawierać atrakcyjne zdjęcia i ilustracje przedstawiające zainteresowania klientów, które są istotne dla Twojego biznesu. Ponieważ kalendarze są często używane każdego dnia (a zdarza się, że dosłownie częściej), stanowią perfekcyjne narzędzie budowania marki. Klienci powinni widzieć nazwę i logo Twojej firmy za każdym razem, gdy patrzą na kalendarze, zatem jesteś pierwszą firmą, która przychodzi im na myśl, gdy potrzebują tego, co sprzedajesz. Kalendarze są nie tylko wyjątkowym narzędziem budowania marki, niemniej jednak stwarzają także sposobów całorocznego marketingu. Pomyśl z wyprzedzeniem, ażeby w strategicznych momentach roku zaoferować ekskluzywne sezonowe wyprzedaże, kupony i kody rabatowe.
Grupa odbiorców.
Kalendarze można wysyłać do wybranej grupy odbiorców za pośrednictwem poczty bezpośredniej, wręczać klientom w sklepie, odwiedzać klientów z kalendarzami w ręku, oraz umieszczać w strategicznych miejscach, takich jak restauracje, sklepy spożywcze i inne miejsca publiczne (oczywiście po uzyskaniu zgody). Wizytówki, broszury, magnesy, plakaty i ulotki można z łatwością dołączać do kalendarzy. W ten sposób można zwiększyć liczbę materiałów marketingowych, które klienci mają przy sobie, zaznajomić ich z bardziej szczegółowymi informacjami o firmie i zachęcić do kolejnych rozmów i wizyt. Ukierunkowanie odbiorców umożliwia zmaksymalizować zwrot z inwestycji w kalendarze i zminimalizować nakłady. Wysyłaj kalendarze do ściśle określonej listy mailingowej, rozdawaj je wyłącznie odpowiednim klientom i umieszczaj w strategicznych miejscach, w których klienci często przebywają. Czy organizujesz specjalne dni dystrybucji? Bierzesz udział w festynach lokalnych? Organizujesz imprezy dla klientów? Możesz to wszystko wydrukować na kalendarzu, by zwrócić uwagę na swoje wydarzenia w ciągu roku. Pomóż swoim klientom uzyskać to, czego potrzebują – zanim się zorientują, że tego potrzebują. Przykładowo mechanik może zamieścić w kalendarzu listę kontrolną dotyczącą przygotowania auta do zimy, a weterynarz – harmonogram badań kontrolnych zwierząt. Takie funkcje są przydatne dla klientów i sprawiają, że powracają oni regularnie po więcej.
Polecam: notatnik z kalendarzem