Myślisz o nawiązaniu współpracy z agencją reklamową? A może pragniesz zbudować swoją markę i promować ją przez wyszukiwarkę Google? Niezależnie od własnego celu możesz wykorzystać pozycjonowanie stron i odnaleźć się pod interesującymi Cię frazami. Dowiedz się jak wygląda skutecznie zaplanowany proces, ile czasu mniej więcej zajmuje a także czym różni się link building od SEO.Wpisujesz dowolne hasło w wyszukiwarkę i momentalnie zaczynasz szukać strony, na której znajdziesz odpowiedź na nurtujące cię zagadnienie.
Całkiem prawdopodobne, że zamierzasz zakupić jakiś produkt, ale nie masz pojęcia jeszcze gdzie. Stawiając się w tej pozycji możesz łatwo wyobrazić sobie zachowanie potencjalnych klientów. Z swojego doświadczenia wiemy, że to co pierwsze i najwyżej zdaje się najatrakcyjniejsze. Dlatego tak najczęściej wybieramy jedną z trzech pierwszych pozycji. Możemy wykorzystać ten mechanizm ludzkiej psychologii w kontekście promocji własnej strony internetowej. Pozycjonowanie pozwala zdobyć się do jednego z tych miejsc, pod dowolną frazą, przy założeniu, że nasz budżet będzie dostosowany do konkurencji obecnej pod danym słowem zasadniczym.Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi uwzględniać działania optymalizacyjne a także te z zakresu public relations. Istotne jest to, by strona działała szybko, nie zawierała błędów merytorycznych, była łatwa do przeglądania, oraz wyróżniała się dobrym doświadczeniem użytkownika. Niemniej istotne jest linkowanie, które w odróżnieniu od SEO prowadzi się w serwisach zewnętrznych. Do takich można zaliczyć wszelkiego rodzaju katalogi, agregatory, wykazy, encyklopedie, blogi internetowe, a nawet portale społecznościowe.Pozyskiwanie linków można podjąć na kilka sposobności. Najpopularniejszym sposobem jest tworzenie ich za pośrednictwem platform linkbuildingowych, gdzie można kupić artykuły wraz z odnośnikami do wybranych podstron. Inną metodą jest wyjście do innych podmiotów z branży i zaproponowanie długoterminowej współpracy – dzięki temu nie tylko zmniejszymy własną konkurencję, ale również zdobędziemy niepowtarzalne miejsce na ich stronie. Korzystając usług fachowców albo agencji marketingowych powinno się mieć na uwadze, że oczywiście nie każdy link jest podobny. Im popularniejsza strona, z większą liczbą odwiedzin miesięcznych i bardziej związana tematycznie z naszą witryną, tym z reguły lepsza jest jakość zamieszczonego odnośnika. Źródło: mocne linki.